A Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) consta de catro cursos académicos que se realizan ordinariamente entre os 12 e os 16 anos de idade.
Organízanse en dous ciclos: o primeiro, de tres cursos escolares (1º, 2º e 3º ESO) e o segundo, de un (4º ESO). Este último, fundamentalmente preparatorio e orientador, pode cursarse en dúas opcións diferenciadas:
- Opción de ensinanzas académicas.
- Opción de ensinanzas aplicadas.
A Educación Secundaria Obrigatoria ten como finalidade que o alumnado:
- Adquira os elementos básicos da cultura: humanísticos, artísticos, científicos e tecnolóxicos.
- Fomente e consolide os seus hábitos de estudo e de traballo.
- Se prepare para a súa incorporación a estudos posteriores e para a súa inserción laboral.
- Se forme para o exercicio dos seus dereitos e obligacións ciudadáns.
A ESO organízase de acordo cos principios de educación común e de atención á diversidade do alumnado, e presta unha especial atención á orientación educativa e vocacional.
QUE BUSCAMOS?
- Adaptar o aprendizaxe aos cambios que experimentan os nosos alumnos pola súa idade, cambios físicos, cognitivos e emocionais.
- Adquirir un pensamento crítico que lles permita desenvolverse na vida cotiá con responsabilidade e solvencia.
- Fomentar unha aprendizaxe dinámica e contextualizada na realidade dos alumnos, pois debe responder as súas necesidades actuais e adaptarse ás esixencias da sociedade futura.
COMO O FACEMOS?
- Propoñemos unha aprendizaxe contextualizada e baseada nas Intelixencias Múltiples que promoven a autonomía do alumno e permítenlle enfrentarse aos seus problemas a través do desenvolvemento das competencias.
- Adaptamos a aprendizaxe dos alumnos nunha aprendizaxe personalizada e individualizada.
- Aplicando metodoloxías baseadas nas Intelixencias Múltiples á aprendizaxe deductiva, experimental, cooperativa, ao pensamento crítico, á contextualización e ao lúdico.
METODOLOXÍAS ACTIVAS
- Enfoque desde as Intelixencias Múltiples.
- Cultura de pensamento.
- Aprendizaxe cooperativa.
- A aprendizaxe por proxectos baseada na ensinanza para a comprensión, axustando a temática dos proxectos aos intereses dos nenos de estas idades.
- A aprendizaxe baseada no xogo coa estratexia de centros de aprendizaxe.
Contamos cunha unidade específica para alumnos de necesidades educativas especiais: especialistas en Audición e Linguaxe, Pedagoxía Terapéutica e Equipo de Orientación. Levamos a cabo reforzos educativos e contamos con profesores de apoio que actúan dentro e fóra das aulas ordinarias. Propóñense diferentes adaptacións curriculares para atender ás diferentes necesidades e distintos niveis e ritmos de aprendizaxe, co obxectivo educativo de garantir a igualdade de oportunidades e de que todas as persoas consigan o máximo desenvolvemento persoal e social posible.
TRABALLO COOPERATIVO E PROXECTO
- O traballo cooperativo é unha ferramenta de aprendizaxe que pon en marcha e desenvolve a transmisión de valores indispensables para a vida nunha sociedade diversa, como a inclusión, a aceptación das diferenzas, e o respecto; ademais dunha metodoloxía que garantiza unha aprendizaxe de calidade.
- Proxectos educativos: Trátase dunha estratexia de aprendizaxe na que os estudantes se enfrontan a un proxecto que deben desenvolver, onde a aprendizaxe de coñecementos ten a mesma importancia que a adquisición de habilidades e actitudes. Tarefas ou problemas altamente motivadores e envolventes, mediante os cales o alumno desenvolve competencias nun ambiente colaborativo en busca de solucións.
NOVAS TECNOLOXÍAS
Proxecto aula i+: un iPad por alumno. Garantimos que os nosos alumnos manexen con soltura as novas tecnoloxías, o seu uso diario durante a súa formación, dá lugar a persoas desenvoltas, con capacidade de búsqueda de recursos e preparadas para eses novos traballos que están a surxir neste século das comunicacións. Cidadáns preparados para o século XXI.
EDUCACIÓN EN VALORES
A comunidade educativa do colexio María Assumpta fai posible que a educación non se limite á ensinanza e aprendizaxe de materias, habilidades e temarios,senón tamén a formular metas relacionadas co ámbito moral e o civismo, co obxectivo final de formar cidadáns responsables, baseándose no respecto aos demais, a inclusión e as ideas democráticas e solidarias, e sendo capaces de asumir retos e xogando un papel activo e comprometido coa formación dun mundo máis xusto.
INMERSIÓN LINGÜÍSTICA. DELF E CAMBRIDGE.
- En 2º e 3º da ESO, os alumnos teñen a posibilidade de viaxar fóra de España para unha exposición educativa a unha 2ª lingua, vivindo nunha comunidade que a fale habitualmente, para aprendela máis rapidamente e lograr así o bilingüismo dos aprendices.
- As tardes dos mércores o colexio María Assumpta ofrece a posibilidade de formarse en dous idiomas, inglés e francés; sen ningún custo, os nosos alumnos prepáranse para superar os exames de Delf e Cambridge.
SAÍDAS CULTURAIS E CHARLAS EDUCATIVAS.
- Cada trimestre temos diferentes saídas culturais dun día: teatros, exposicións, rutas turísticas e culturais. Ademais ao final do curso, os alumnos de 1º de ESO gozan de 3 días de aventura (Asturias, Manzaneda), e os de 4º de ESO pasan unha semana visitando unha cidade do estranxeiro (Roma, Londres, Berlín). Celebramos o fin de curso todos xuntos no Aqua Park de Cerceda.
- Profesionais de distintos sectores instrúen os alumnos nas diferentes charlas que a miúdo se escoitan no noso salón de actos (doazón de órganos, drogas, deporte, astronomía, literatura, acoso escolar, novas tecnoloxías….).